dinsdag 16 juni 2015

Inspiratie

Inleiding
Inspiratie is een belangrijk gegeven voor het stellen van doelstellingen. Tenminste...als je een doelstelling wilt hebben die er anders uit ziet dan met 'we gaan 110% bereiken van het doel van vorig jaar'. Doelen hoeven niet saai te zijn. Integendeel!


Inspiratie ontvang je van je omgeving, je medewerkers, je thuis, een boek, een documentaire, een film, een glas wijn, sport, jouw klanten, enz. Inspiratie staat voor bezieling, iets wat energie geeft, om zaken met plezier en passie te doen. Anderen noemen het zelfmotivatie.

Als je bedrijf loopt zo als het loopt, facturen worden betaald, werknemers hebben een leuke baan van 8 tot 5, wat heb je dan nog te wensen? Oei, als het er zo uit ziet, dan wordt het tijd om de boel flink op te schudden!

Schudden voor gebruik
Wat kun je er aan doen om uit deze impasse te komen. Ten eerste: je moet het willen. Geen drive whatsoever, stoppen met lezen. Ten tweede: schudden aan de boom en de rotte appels vallen er uit. Dat is belangrijk: je wilt zeker weten dat iedereen mee gaat doen aan 'schudden voor gebruik'. En ten derde: laat je voeden door je inspiratiebronnen om eens een andere doelstelling te formuleren, eentje die resultaat geeft aan het plezier van samenwerken, eentje die een andere continuïtet levert dan alleen die financiële.

Inspiratie en Resultaat...
...gaan hand in hand. De één versterkt de ander. Bedrijven komen op een eenvoudige wijze op een ander platform terecht. Het wordt anders samenwerken en samen werken. En het leukste moet nog komen. Jouw omgeving blijft je inspireren, omdat je dat nu éénmaal in gang gezet hebt. En die continuïteit is wellicht de belangrijkste motor van je bedrijf.